سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش که با هم باشیم
 

رزیتا خاتون مجموعه مقاله های سید مهدی شجاعی است که در مجله ی نیستان چاپ می شد. و این مجموعه مقاله ها در کتاب رزیتا خاتون در نشر نیستان بارها چاپ شده . 

نیستان، ماهنامه ی فرهنگی ــ هنری بود که خود آقای شجاعی صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن بودند . شروع انتشار از سال 74 بود و زمان توقف آن هم اردیبهشت سال 77 ... 

کتاب کتاب خوبی است از آن لحاظ که به زبان طنز اتقادات سیاسی را بیان کرده و به همین دلیل هم سال 77 با مخالفت شدید مسئولان وقت مواجه شد و در آخر هم خود آقای شجاعی 

ــ به نقل از مقدمه ی کتاب ــ مجله را تعطیل می کنند . 

رزیتا خاتون هم شخصیتی است که مایه های فمینیستی دارد و بسیار از جامعه ی زنان دفاع می کند و و کاندید ریاست جمهوری هم می شود . 

که چند قسمت کتاب صرف مصاحبه با رزیتا خاتون شده و نویسنده مشکلات جامعه را با زبان طنزش در بین حرف ها و برنامه های رزیتا خاتون گنجانده . 

قسمتی را از کتاب گذاشتم تا شما هم بخوانید . من تازه خواندن این کتاب را شروع کرده ام و با خواندن این قسمت‌،‌عجیب یاد بعضی اساتید و سیاست خارجی شان افتادم . 

 

@@@@@@@

 

اگر اجازه بدهید از سیاست خارجی شروع کنیم و بعد به مسائل داخلی برگردیم ، سوال ما این است که .... 

رزیتا خاتون : بله قدس که قطعا باید آزاد شود . در این هیچ تردیدی نیست . 

البته نشد هم نشد . 

راه آزادی قدس هم این است که تلویزیون، جمعه ای آخر ماه رمضان، آهنگ های عربی پخش کند و سروده های عاشقانه فلسطینی بگذارد . این راهی است که مجرب است . رد خور ندارد . 

هرکس این کار را کرده نتیحه گرفته . خود فلسطینی ها بارها به همین وسیله، قدس را آزاد کرده اند، نتیجه گرفته . خود فلسطینی ها بار ها به همین وسیله ، قدس را آزاد کرده اند .

ضمنا این یاسر عرفات هم خیلی آدم پلیدی است و با یک مذاکره ی جانانه هم که شده ، باید رویش را کم کرد. اسرائیل هم باید قطعا محکوم شود. حالا کم و زیادش خیلی فرق نمی کند....

 

***در مورد رژیم آپارتاید ... 

رزیتا خاتون : بله رژیم آپارتاید سابق خیلی بود . آن زمان ها که تلویزیون ها سیاه و سفید بودند و آدم ها را به دو دسته ی سیاه و سفید تقسیم می کردند، در حق سیاه ها خیلی ظلم می شد .

حالا وضعیت  وضعیت فرق کرده . تلویزیون ها رنگی شده و آدم ها را به هزار رنگ نشان می دهد . نباید خیلی تعصب به خرج داد . 

 

***در مورد استکبار جهانی ..... 

رزیتا خاتون : راستش سیاست مشت محکم، خیلی قدیمی شده . دیپلماسی جدیدتر دیپلماسی مشت و قلقلک است . به این ترتیب که شما استکبار را کمی قلقلک می دید تا خوشش بیاید و بخندد . 

به محض خندیدن ، بلافاصله شما می توانید اگر مصلحت باشد لزومی داشته باشد ، مشت محکم خود را به دهانش بزنید . 

راه بهترش ، مشت و پانسمان و قلقلک است . در این شیوه شما اول مشت می زنید ، بعد جای مشت را پانسمان می کمید و سپس قلقلک می دهید . " هپی اند" هم دارد، یعنی پایان خوش . 

اصولا باید مشت را از سیاست خارجی حذف کرد و جای آن انگشت گذاشت . برای طرفین مطلوبتر است .... 

 

***سوال این است که برای اوقات فراغت چه طرحی دارید ؟ 

رزیتا خاتون : طرح من این است که یک دانشگاه درست کنیم ، اسمش را بگذاریم "دانشگاه آزاد "

جوانتر ها را بگذاریم درس بخوانند . بزرگتر ها را هم بگذاریم درس بدهند . هم هر دو نسل را سر کار گذاشته ایم، هم اوقات فراغتشان را پر کرده ایم .

در این پروژه، می توانیم از جوان تر ها بیشتر پول بگیریم و به بزرگتر ها کمتر پول بدهیم . با این مابه التفاوت هم صفا کنیم

*** (با تعجب) صفا کنیم یعنی چی ؟ 

رزیتا خاتون : ببخشید. یعنی توسعه دهیم ، طرح های عمرانی راه بندازیم، شعبه بزنیم ، صادر کنیم، وارد کنیم و ... از این قبیل کارهای سازنده !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یا علی 

 


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:19 عصر ] [ فلفل ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 388852